4 minuten leestijd

Fijnaart, met zijn rijke geschiedenis en unieke charme, verdient een plek in de schijnwerpers. En dat is precies wat wij voor ogen hebben met de rebranding van Brouwerij de Toekomst. Wat ooit begon met een zelf ontworpen logo en etiket, krijgt nu een uitstraling die recht doet aan de kwaliteit van ons bier. “Na jaren van focus op de inhoud, is het nu écht tijd dat de buitenkant gaat matchen met de binnenkant,” aldus Loes. De kern van onze brouwerij blijft ongewijzigd, maar het is tijd voor een frisse wind: het biermerk Futurum is geboren.

Waarom Rebranding?

Na een proces van 2,5 jaar, gevuld met gesprekken en vele uren van filosofie, begon onze visie vorm te krijgen. We stelden ons een brouwerij voor met ruimte voor meerdere merken, net zoals we nu al regelmatig huurbrouwen voor andere bedrijven en brouwerijen. Dit kunnen verschillende biermerken zijn, maar ook gedistilleerde dranken, frisdranken of zelfs merchandise, zolang het maar past binnen het concept van een brouwerij. Om deze toekomstvisie te realiseren, was het tijd om de brouwerijnaam los te koppelen van ons biermerk. Zo werd Futurum geboren, Latijn voor ‘toekomst’.

Daarnaast hadden wij de grote wens om onze nieuwe uitstraling te koppelen aan de klasse die we nastreven, maar ook de trots die we voelen voor onze oorsprong in Fijnaart.

Fijnaart

Fijnaart ontstond in de middeleeuwen in een landschap van gorzen en kreken, waar de getijden vrij spel hadden. Deze gorzen groeiden uit tot eilanden, waar herders op terpen woonden. Het eiland Finre, de oorsprong van Fijnaart, verwijst naar het Latijnse woord “finere,” wat “einde” betekent. In het beeldmerk komt zowel het land als het water terug. Het symboliseert het samenspel van water en land waaruit Fijnaart is geboren. Om eenheid te creeeren tussen de brouwerij en het biermerk, hebben beide logo’s hetzelfde beeldmerk.

Net zoals dit dorp het water trotseerde, willen wij met Futurum een blijvende indruk achterlaten in de bierwereld. Ons doel is duidelijk: een merk neerzetten dat niet alleen in kwaliteit uitblinkt, maar ook in uitstraling. Want uiteindelijk draait het om meer dan alleen bier.

Proost op de toekomst – Carpe Futurum!

2 reacties

  1. Marc van Oorschot 16 augustus 2024 op 12:02 - Antwoorden

    Ziet er strak uit. Op de toekomst van Brouwerij de Toekomst en Futurum. Carpe Futurum. Mooie intro en leuk filmpje

  2. Monique Jong 16 augustus 2024 op 16:06 - Antwoorden

    leuk bericht!
    enthousiasme en positiviteit spat er vanaf.
    heel veel succes met de vernieuwing van ‘de toekomst’

Laat een bericht achter