Gisteren zijn we naar de Kamer van Koophandel geweest. Brouwerij De Toekomst is een feit!!
De eerste reacties
In de avond hebben wij het gedeeld met onze familie. Zij wisten namelijk nog van niets. In eerste instantie zijn de reacties enthousiast, maar daarna komen de vragen. Houden jullie dan nog wel je baan aan? Maar jullie hebben het nu zo goed, waarom dan deze verandering? Denk je wel aan de kinderen? Hoe denk je dan bier te verkopen?
We leggen uit dat we geloven in een volledig automatisch bierproces. Mijn moeder: “Met dat kleine keteltje?” Mijn vader: “Dat bestaat toch allemaal al?” Wij leggen uit dat het inderdaad bestaat, maar dat het niet beschikbaar is voor kleinere brouwerijen. Wij zien daarin mogelijkheden.
Eerste opzet
We leggen uit dat we de eerste 2 jaar gaan experimenteren. We hebben wel 100 ideeën maar welke ideeën zijn nou goed. We willen door de verkoop van bier in eerste instantie geld generen om de eerste stappen naar automatisering te zetten. Wij willen ons verhaal delen en met heel veel mensen praten over het brouwen van bier, mede ondernemers en speciaal bierdrinkers. Mijn moeder checkt nog heel even of we toch niet volop gaan investeren. Oftewel, neem niet te veel risico! Nee mam, dat doen we niet. Wij zijn slimme, ambitieuze, gedreven mensen met een missie!
Terugblik op de reacties
Iedereen is weg en Martijn en ik kijken terug op de reactie. Er kwamen toch wel veel vragen. Wanneer je enthousiast bent over iets, hoop je dat andere mensen ook de mogelijkheden zien. Zit het in onze berichtgeving? Waren wij niet duidelijk genoeg over de kansen die wij zien? Is onze missie niet helder? Of zijn wij echt zo naïef en is het onze blinde vlek geworden?
Inmiddels zijn we alweer ruim een jaar verder en weer wat wijzer geworden. Wil je lezen wat we hebben geleerd?